Saturday, July 18, 2009

finish already

alhamdulillah,bertemu semula kita setelah aku lama mendiamkan diri akibat putus cinta.ceh propa..ok,hakikat sebenarnya adalah aku terlibat dengan program anjuran fakulti aku iaitu halal food seminar atau nama manjanya HaFos.TUla,tak datang lagi,kan dah tak nampak aku menjual muka atas stage,bukan sepagai speaker ye adik-adik,tapi sebagai gadis pembawa dulang hadiah,atau lebih mesra dikenali sebagai siti dulang.Apehal lak siti kena kan,padahal nama aku nurul.Takpe,pasni aku akan membawa usul ni ke parlimen untuk menukar menjadi nurul dulang.Eh,apahal pulak tak lulus.tu maid indonesia boleh je dapat cuti sehari seminggu,ni apasal aku yang bawakkan dulang untuk CEO KFC tak lulus lak??wahhhh..berlagak amat..

Aku berperanan sebagai ajk biro penerbitan.Tu yang korang nampak banner-banner ngan bunting hafos kaler oren on the way nak pegi ktm nilai,ke giant ke tu.tu biro aku pny keja la.tambah pulak dengan buku program yang dah muak aku dengar orang puji cantik tu.tu semua biro aku la yang wat..hahaha.....

Berhak untuk berlagak setelah berpenat lelah..credits to my teammates...

Penganjuran program seumpama ini bkan sekadar untuk memenuhkan resume,apatah lagi untuk berlagak tanpa tujuan.elain daripada memberi manfaat kepada masyarakat,dengan penganjuran seminar makanan halal,penganjur juga dapat manfaat dengan memperbaiki kemahiran insaniah a.k.a soft skill...

Inilah pertama kali aku kenal software adobe indesign

Inilah pertama kali aku tau pixel dan seni dalam bidang design dan printing

Kredit to One touch creative,syarikat printing yang kami gunakan.Bosnya sendiri yang turun padang tolong kami budak baru belajar untuk memperbaiki design kami yang dull and look bored..

DAn dengan kerja berkumpulan inilah,aku dah tau perangai sorang-sorang.wah,ni la aku nak komen satu-satu


Situasi 1:

Ada seorang ketua sesuatu biro yang bergegas ke sana ke mari semasa program.MAsa tu aku dan beberapa orang sedang duduk-duduk.Tiba-tiba beliau memanggil

"korang yang takde keja ni boleh tolong tak.********** sibuk sangat ni.harap sangat korang tolong.

"tapi *******,aku kena bawak dulang.aku takut lewat lak kalau tiba-tiba dah bagi hadiah"

"korang tak kesian ke tengok kitorang.korang duduk-duduk tak buat apa-apa.tolonglah"


wah...aku je kan tak kesian dengan kau?

Dulu aku tensen logo kena rejek..ADA KO KESAH??

Dulu aku melangut meroyan carik gambar usim..ADA KO KESAH???

siap aku tulis status kt ym lagi sape ada pic usim,tolong send kat aku..ADA KO KESAH???

jangan salahkan orang tak tolong kau,sedangkan kau tak pernah tolong orang.what goes round,comes around.

Aku tak kisah sebenarnya nak tolong kau pada mulanya lah,tapi bahasa tu tlong jaga sikit kalau nak orang simpati kat kau.


SITUASI 2

Aku cuma buat apa yang orang suruh kat aku walaupun aku tak berapa tau sangat.Okla,orang suruh aku edar handout,aku edar je la.Tiba-tiba apahal lak kau nak marah aku depan-depan macam la aku curi duit kau kan.

DAn paling aku bengang,ko tak sedar ke orang bengang kat kau.

Kau berani pulak tepuk bahu aku pastu,.ajak jalan...kau sedar tak aku bengang sampai aku nangis tadi.

TApi tulah kelemahan aku,aku ni tak sampai hati sangat,dan aku cuma nak anggap macam takde ape-apa.dan kau tak faham.ish,macamana la jalan mudah nak tunjukkan kat orang kita ni tengah marah??


Tula,dalam manis,ada pahit.dalam cantik,ada yang buruk.semoga setiap yang berlaku ada pengajaran.To all people i've menioned in this post,please take note.Sila ambil kira sensitiviti rakan-rakan anda.


4 comments:

Anonymous said...

sori, i`m not there 2 help u..lagipon lame da xbukak ym..sori sgt..~

MZ said...

stay cool wana.
orang bongek mcm tu mmg sentiasa ada di mana2.

mongue said...

haha. mmg marah sgt ko ni. haha

Sayer Best said...

anon:not the problem 'bout ur there with me or not.Just about the language.Please dont use offensive language if u want ppl to help u with ur chores.
an2 blur:yup,mereka memang berterabur di alam maya
mongue:aku dah cool dah pun..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja