Wednesday, January 06, 2010

Mamak,pakwe satu!!!Lebih manis,takmo banyak bulu!!

Aku adalah antara makhluk yang tak rajin menulis mengenai alam praktikal aku.yelah kann,kita tak busy macam orang tu.katanya tanggungjawab besar gila gedebos,kiranya kalau dia tak datang waima sehari sekalipun,maka kilang tu akan bangkrup@lab analisisnya akan dibanjiri microbe-microbe yang mediumnya terlebih enriched-terdedah di udara-lantas membiak-biak berkoloni penuh satu lab.

Malah di FB pun aku tak rajin mengepost mengenai intenship aku ni.yela,katanya tak busy,maka tak sempatlah tulis apa-apa kat FB.balik pukul 5 lagi,tak balik lewat malam macam orang lain..

(weii,sape tau kelas taekwando area BP,mati aku kena belasah time present laporan LI nanti)

2 minggu lepas,

Lokasi:restoran

Watak:aku dan seorang mak cik staff

waktu:hampir-hampir lunch

Latar cerita:

makcik:kamu lepas abes praktikal nak buat apa wana?

aku:nak sambung belajar kot

makcik:nak sambung Phd ke

aku:insyallah kalau ada rezeki

makcik:ish,org perempuan watpe nak blaja tinggi sangat,karang tak laku,lelaki takut nak dekat

aku:????

***********************************************************************************

ni la hai satu topik dari zaman aku blaja sampai la ke intenship.ingatkan duduk dengan anak2 dara je rajin cerita pasal kawen ke ape.jap lagi dok ngan mak-mak orang,lagi dasyat penangannya..

macamla kawen tu je matlamat paling besar sekali dalam hidup ko.asyik pikir kawennnnnnnnnn aje.

Pastu ingat kat opis je dah setel bab kawen-kawen ni.mak cik-mak cik aku tak kesahlah.dah rasa nikmat kawen.that's why la asyik promote je.Ni satu masalah kalau aku bukak FB.sorang-sorang.mengusik satu sama lain bab kawen.sikit-sikit

"eh,sekejap lagi la tu"

status mesej:"undergo training in order to be a good wife"

pastu bukak blog:

Ralit la dalam blog cerita mengejar cinta Allah,tidak mengejar dan memandang langsung cinta manusia.cinta manusia boleh didapati jika cinta Allah mengatasi.

Tapi in reality kau la rajin cerita ustaz ni hensem la,matchmaking kan org sne sini la.pastu topik asal jumpa,bila nak kawin..NONSENSE okkkk

Pastu kang aku cakap aku takde pakwe,masing-masing bising,

"eh,tak percayalah wana takde"

"ye takde.nak carikkan ke?""


Lain kali,kalau ada sapa-sapa tanya aku pasal nak kawin bila,ada pakwe ke tidak:

aku bawak ko gi kedai mamak,order pakwe satu..agak-agak dapat tak

BAhahahaha

APA KO INGAT SENANG NAK CARI STOK LAKI??



7 comments:

aku mozu said...

Kesian plak dgr cite wana ni.. ade ke dorg nk bz bdy psl hal2 privacy cm gitu??

So, wana...

Bila nk kawin?

:-P

voltox said...

apa pun betul kata makcik tu..sy setuju..realiti tu..

shee said...

eh..encik mzke pun..
bile nak kawen??
haha!

mck2 mmg cenggitu wana..anak dara yg mcm mck2 pun cenggitu gk..hahaha!

pompuan blaja tnggi2 x laku...sape suh laki tanak blaja tnggi2???
drg ckp cmtu sbb laki tu la yg malas...so,drg tkt drg yg x laku sbb xde aset (ilmu dan kerjaya...huhu)

no offense ye sume org....

voltox said...

maksud sy makcik tu mempunyai maksud tersirat..tak laku sbb perempuan ni makin tinggi kedudukan makin ego..wpun dia berkahwin dgn lelaki yg setaraf atau yg sama belajar tinggi2..diorg tetap ego..wpun tak semua cmtu..sbb tu sy setuju mkcik tu ckp..

no offense gak..mzke setuju dgn sy punya:)

Sayer Best said...

hehehe,
encik voltox,tak semua perempuan macam tu.kadang2 yang tak educated tu pun tinggi gak egonya.
bergantung kepada niat dia sambung belajar tu,if sebab nak kedudukan,naikkan hantaran,,ya dia memang tinggi ego.
tapi yang ikhlas menuntut ilmu,makin tinggi blaja,dia akan menjadi humble.

setuju dengan shida,lelaki jangan gunakan alasan tu untuk menghalang perempuan dr jadi lebih maju

shee said...

peace...
marilah kt sama2 menuntut ilmu selagi termampu...

mongue said...

haha.

kalau ko nak sambung belajar, sambung betul2.

kalau nak cari laki, cari betul2.

jgn menyesal lepas buat keputusan.

kalau bleh dapat dua dua sekali lagi bagus. tp, hidup ini xselalunya indah. kan?

*eh, aku lari topik eh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja