Tuesday, November 29, 2011

Journey yang tak abes tulis lagi

In the city where time travels,
She saw hundreds of body soiled,
Civilization built and destroyed,
People gather,people love,
People fight,people hate.
Where you wish time really inanimate,
where you really fall in love at first sight.
When you walk in the city,
You never wish to live in this century....

Talking about Syria okeh,bukan Kajang..wahaha..okeh kejam.
Sedang menulis dalam kesejukan angin Jordan.EH,tetiba Jordan.Di mana sebenarnya aku berada sekarang?Hahahha

Secara ringkasnya perjalanan aku macam ni.Ni gaya-gaya macam backpacker la,tapi upgrade sikit.Sebab ini first time aku fly tanpa khidmat travel agency.Tu pasal jakun,padahal orang lain dah berpuluh-puluh kali kannn..Hahaha:

21/11/2011(isnin)
Fly pukul 10.35 p.m from KLIA.Naik flight Royal Jordan.Berenti kat Bangkok jap.Nasib baik tak berenti sampai 7 jam macam masa nak gi umrah 2008.Kalau tak harus kejung aku merepek kat situ.

22/11/2011(Selasa)

Pukul 5 baru sampai Amman.Jap lagi adik aku bawak ke kereta Hyundai Sonata kan.Aku ingat beliau ada buat MLM kat sini,terus jadik jutawan.Rupanya Sonata tu prebet je kan.Kalau nak tau,prebet-prebet kat sini adalah high class,kereta yang digunakan adalah seperti Hyundai,Honda,Vios dan adik beradiknya.

contoh kereta


Kebetulan time aku datang adalah musim sejuk,suhu jatuh sampai 6 Celcius.Memang gigil-gigil

23/11/2011(Rabu)
The castle

Pergi Ajloun.Kota lama.tempat Salahuddin Al-Ayoubi bina menara untuk meninjau Palestin.Dari sini memang kau boleh nampak la suasana bandar,dan dari satu view boleh nampak Palestin.Tapi aku tak tau lak view yang mana.Maka aku meninjau-ninjau sekeliling,dan membuat anggapan sendiri.Hahahahha

view from minaret







Bersambung lepas balik Malaysia.Barang tak siap kemas lagi...Wahahhaha...

2 comments:

Ieqa Swetluv said...

wahh bestnye g sana.. eh, syazwan study kat sana ke?

Sayer Best said...

fuh..baru sampai rumah ni..hehe..haah..syazwan study situ,next year baru abes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja