Saturday, September 12, 2009

Iftar Jama'i

Event:Iftar Jama'i 4rd year food biotech
Venue:Foyer FST sudeyhhhhhhhh,tak kan nak wat kat Allison Klana Nilai lak,ala yang dekat bank islam tu,ala yang bufet dia Rm40++ untuk 1 kepala tu..So,kalau datang tak bawak kepala boleh makan free kot...Ok,BUNYI SANGAT MENYERAMKAN jadi kita guna RM40 per person.
TIme:6.30 pm-9.00 pm
Aturcara:
-datang kemas-kemas
-dengar tazkirah(presenting Faiz Kutthose!!!!)
-minum air+makan kurma+makan karipap sikit-sikit
-solat maghrib
-makan
-balik
-tengok nur kasih(opss,ini bukan aku ye,aku balik terus tarawikh..SOUNDS POYO LA)

Keseluruhan perjalanan majlis adalah ringkas tapi meriah,makanan pun memang marvelous,sedap..



Ni baru sikit ni,ada lagi aiskrim,daging salai masak lemak..peh,memang sedap la..DAH-DAH,ASAL BACA BLOG AKU JE MULA NAK FANTASI LIAR,KURUS PAHALA PUASA TAU..

Pengisian pun agak bagus,ye la kan,selama ni orang kata budak FST tak tau agama la,takde asas agama la(ni tak tipu,aku de baca luahan hati junior aku),tapi alhamdulillah,Allah kurniakan kami kekuatan untuk solat maghrib berjemaah serta sesi tazkirah.Banyak ilmu dan pengajaran yang aku dapat dari tazkirah tu.good job faiz!!(oi,sok start diet balik ok!!!)

Kepada orang kuat iftar ni,shida dan shafiqa..terima kasih banyak-banyak..korang dah buat yang terbaik,aku faham perasaan korang dengan orang yang banyak cekadak nak request makanan macam-macam,dengan yang merungut takut kena bayar,dengan nak uruskan katering lagi,macam-macam hal lagi.Dulik je dengan dorang tu..
Iftar ni memang bagus.Kalau korang kata,ala setakat makan biasa-biasa je,bukan grand pun

MAAF,KORANG DAH SILAP..

Apa yang penting,bukan berapa grand majlis iftar ni,tapi berapa kukuhnya ukhwah yang kita rapatkan.Ukhwah OK,bukan asobiah..LAgipun,ni la iftar terakhir kita bersama-sama,pas abes degree ni dah susah nak jumpa dah...

Tapi,aku tetap pelik,nak mengumpulkan sekelas ni pun dah cukup susah.nak bincang menu pun dah cukup payah,macam dulu jugak.Pada aku la kan,orang dah rela hati nak setelkan semua pun dah cukup bagus,daripada yang mengkritik itu ini,APA PULAK SUMBANGAN KORANG??

Kadang-kadang rasa annoying jugak apabila ada yang berkira sangat-sangat.Macam iftar tahun lepas,siap bagi hadis pasal membazir la,itu la,ini la.sebab tak nak bayar...Bukan banyak mana pun,RM10 je..lagipun,setahun sekali je makan ramai-ramai camni..tapi time makan free,semangat lak nak datang..memang tak faham.....
(nak kutuk aku la kan kata RM10 tu sikit,memang la kira banyak jugak,tapi untuk kira nilai persahabatan,RM10 tu sangat sangat sikit tau)

Ada juga yang sanggup tak datang semata-mata MALAS,ala kau nak jaga diet kau kan...Aku tak faham.Apa kalau diet tak boleh iftar dengan kawan-kawan ke???Yang penting,ko pilih la menu ko elok-elok,kalau rasa hari ni makan terlajak,esok exercise la sikit..Menu semalam pun bukan la berkalori tinggi sangat...ni haa...aku bagi contoh menu kat orang diet untuk iftar semalam

NAsi Putih(dalam 1/2 pinggan)-333 kcal
Ayam masak merah(dada)-81.6 kcal
Sayur campur(goreng)(1/4 pinggan)-177 kcal
Kurma(2 bijik)-66 kcal
Keseluruhan:657.6 kcal

Tak banyak kan.Ala,siang bukan makan pun.sahur katanya minum air je kan.nak takut apa..
Semalam si fahmi tu tegur aku lagi,"eh wana,kau bukan diet ke??banyak gila kau makan.."
ya,saya memang makan banyak...BUAH dan SAYUR,
LAgipun,aku minum teamix lepas tu,boleh bakar kalori ye tak????
tapi,aiskrim pun aku hentam jugak semalam..wakaka....
DOn't let your craving drive u crazy and don't drive them crazy also
APETAH AKU CAKAP NI

end of story,semoga iftar ini dapat merapatkan lagi ukhwah kita.dah grad nanti,jangan lupa aku lak

1 comment:

Art Nordin said...

memang sedap menu korang tue...terasa nak makan pulak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja