Thursday, September 02, 2010

Benda-nak-buat-tapi-takut-tak-terbuat

banyak nak tulis,tapi tak suka nak hapdet semua benda kat orang.Perlu ke tulis macam ni???

Oleh kerana dah nak raya,aku teringin untuk membuat to-do list sebelum pulang ke kampung pada hari Rabu:

1.Subculture E.coli aku lagi.Ini penting!!!!!Microbe itu adalah lebih kuat merajuk dari wanita gedik yang berpakwekan lelaki sendu,maka perhatian harus diberi secukupnya sebelum anda bertukar menjadi saintis sendu.

2.Cek segala macam cacat cela pada kereta.Kurang airkah??Kurang minyakkah??Absorber OK kah?Ok,aku jahil binatang 4 roda ni aku tak tau,entah-entah dah kaya dah mekanik semua tipu duit aku(astaghfirullah al-azim.Sungguh su'uzzhon!!!!!)

3.Membayar deposit Homestay.Buat pngetahuan,family saya akan menginap di sebuah homestay yang terletak di Dengkil.Tengok sekali imbas macam ok je.Bilik 4,bilik air ada3.macam selesa je.Wah!!jangan tuduh aku bawak sekampung lak gi tengok konvo.betulkan tanggapan anda ye kawan-kawan.Mak saya mengajak adik-beradiknya yang lain untuk bercuti sambil reunion,maka mereka menujulah ke Putrajaya.Lagipun,adik aku yang kembar tu tak pernah ke Putrajaya.kasihanilah mereka..isk isk isk

4.Membayar duit kuih raya.

sebagai manusia tamak haloba,saya telah memesan sungguh banyak kuih raya.tart kurma 3 bekas,dan kuih apa tah aku tak tau nama,tapi sedap giler aku dah rasa(sebelum puasa OK),Aku ni jarang ,rajin nak membeli kuih raya,tapi alang-alang nak berbakti kepada orang tua dan muda,maka aku merajinkan diri aku ini.Lagipun kuih-kuih tu macam jrng dijumpai,selalu tat nanas kan,ni tart kurma pulak..

Gambar nanti-nanti,aku takde kamera dan henset canggih nak posing-posing

5.Mengemas barang-barang dan membersihkan bilik

Ini penting supaya bilik anda tidak bertukar menjadi sarang jin bertanduk 2 selepas kepulangan anda ke kampung halaman.bersih bukan bermaksud sapu sampah,lap-lap tingkap,tetapi juga bermaksud membersihkan dari segi batiniah,iaitu dengan mengaji dan membaca apa-apa yang patut.

6.Mencari bahan untuk presentation hujung bulan ni

Dah balik rumah aku pemalas!!baik aku carik cepat-cepat dengan menggunakan internet yang disediakan secara percuma di lab aku ni.Mudah3..
Sudah la tajuk yang aku blur.Plant bioreactor system.
Oh,tumbuh-tumbuhan,tolonglah aku~
(sah..dah gila.harap sempat sembuh sebelum raya)

Saya berharap,semoga visi saya pada minggu ini dan depan akan tercapai.Untuk mencapai matlamat ini,saya akan bermastaution di Serdang pada sabtu & ahad,tidak plng ke kampung sperti biasa,juga tidak akan berfoya-foya mencari kekenyangan di luar,melainkan ada jemputan berbuka puasa secara percuma.Paling koman Mariot Hotel.Ada berani????Eh,mariot tu ada sijil Halal ke tak????


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja