Saturday, January 10, 2009

Boikot

kekejaman tentera israel dengan sokongan syaitan besar amerika tu memang gila..setakat semelam,dah 600 lebih mangsa yang tak berdosa telah terkorban dalam serangan udara yang maha ganas tu Aku sedih..sebak..aku benci sangat ngn israel jahanam tu.. aku nak serang die balik.. takde daya aku nak doa.. takkan tu je kot yang aku buat aku nak komplen kt PBB err...aku ni bukan PM Malaysia lak.. Jadik.. Aku nak cuba satu cara yang agak efficient jugak..

BOIKOT


Emm..tapi tengok dalam senarai
mostly barang tu aku guna,pakai dan admire
bayangkan..seawal-awal pagi aku dah minum nescafe(keluaran nestle tu)
pakai losyen johnson baby milk
beli pad kotex
Sunblock Garnier
time xde duit makan maggi
time bnyk duit makan mc d
Selalu berangan nak minum kt starbuck
ya allah..beratnya aku nak tinggalkan semua tu!!!

Dulu aku tak berapa kisah sangat benda-benda ni
tapi bila aku tengok gambar ni



aku terpikir ape yang aku boleh sumbangkan untuk membantu rakyat palestin
I prefer boikot
TApi susah gak nak tinggalakn benda2 tu
Aku teringat ade la sorng hamba Allah tu
Time tu aku 2nd year la
Aku ajak die gi Mc'D
Die pun tolak>"saya memnag boikot benda-benda ni"
owh..aku respek la keputusan die eventhough die ada rekod cakap tak serupa bikin yang banyak sebelum ni
Jap lagi aku balik dan kebetulan dia naik bilik aku
baikkkkk punya die mintak sikit aku nyer burger
Jadi kesimpulannya:Dia boikot beli Mc D pakai duit sendiri,bukan duit orang lain..harap maklum
Dan baru-baru ni time aku baca paper yang de gambar mangsa perang tu
die lalu belakang aku dan usha paper tu
kemudian die ckp dengan nada yang perlahan,tapi cukup untuk aku dengar ke'bagus'an die
"sokong boikot"
emmm..no komen

Aku akan berusaha untuk mencari alternatif laen
Tapikan...losyen johnson ada lagi separuh
Compact powder maybelline baru colet ckt
Nescafe br minum berapa sachet
Jadi kalau nampak aku consume benda-benda tu buat masa sekarang
Sila jangan tuduh saya cakap tak serupa bikin

Jadi..
Bila barang-barang tu dah abis
Saya akan membuat resolusi baru

Gantikan...
Nescafe dengan Radix(Maii secawan...)
Maggi ngn mi segera adabi(nape ek sumer mi segera mesti guna perkataan maggi)
JOhnson dengan Nivea
Tak mau pakai compact powder maybelline..pakai silky Girl je
Kotex Ganti dengan Whisper
Tak makan Mc d,tapi makan Burger mak cik Kat Jati je
Time period,pakai whisper..tak pun pad herba..
Starbuck tak jadi impan lagi dah,skrang aku aim Kluang Station kopitiam je

DAn amaran untuk sahabat-sahabatku
Sila jangan memujuk/menggiurkan/mempromote produk2 yang disebutkan itu
Saya seorang Yang mudah terpengaruh dengan promosi
HArap maklum

1 comment:

MZ said...

Kahkah.
Sokong yang bab burger makcik Jati tu.
walaupun xleh lawan burger Mc'D tapi boleh la layann..
Haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja