Tuesday, June 15, 2010

~Mari kita bercinta~

Aww...terasa malu pulak menulis tentang cinta...

Saya memang suka bercinta,dengan keluarga,rakan-rakan dan yang paling utama sekali adalah cinta pada Allah dan rasulnya,itu yang penting..

Kata orang,cinta itu buta,tidak mengenal paras rupa,pangkat dan harta.Kalau cinta itu memilih rupa,itu bukan cinta,nafsu namanya.Jika cinta itu melihat harta dan pangkat yang utama,itu materialistik la pula.cinta sejati tidak melihat semua itu..malah ada satu proverbs english tak ingat kutip kat mne tah,"Love is blind,marriage is an eye opener"

Tak semua benda yang manis,tak semua yang pahit kekal pahit..Jadi don't expect too much.Perkahwinan adalah proses untuk saling mengenali,saling melengkapi satu sama lain,umpama kopi dan coffee-mate...

Setiap orang punya citarasa yang berbeza,namun semuanya Allah jadikan untuk melengkapi satu sama lain.Kadangkala terjadi perpisahan,tapi jangan salahkan takdir,muhasabah diri sendiri.opss..tapi jangan terlalu drastik salahkan diri sendiri,mungkin ada hikmahnya.

Lagi satu,tunjukkanlah kasih sayang anda,luahkan ia pada yang perlu,bimbang-bimbang tak sempat meluahkannya...ai,takkan luahan kosong je kot.
Nak tak kalau anda luahkan cinta anda,dan dapat melancong ke Bali bersama si dia yang anda sayangi(I means yang Halal dan sah untuk dibawa melancong bersama,suami ke,emak ke..yang haram a big NO NO ye)

apa lagi..sapa tahu luahan cinta anda dapat perhatian,sambil-sambil boleh layan drama cambest ni..

Sila klikpic kat bawah ni:






1 comment:

Anonymous said...

wah,...cinte2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja