Wednesday, August 03, 2011

Saya orang aman,saya bukan orang jahat

perkara paling aku nak elak apabila masuk sesuatu tempat adalah mencari musuh.frankly speaking,aku bukan lah jenis orang yang pandai marah orang secara berdepan-depan.Paling extreme aku buat adalah mengomel-ngomel mengenai orang itu di hadapan kawan lain,itu sahaja.dan,aku cuma berani marah certain orang je macam kekasih hati dan adik beradik,oh ya,dan certain besties,err dan di dalam blog juga.

walaupun dalam blog aku ni nampak gemar berbahasa kejam,mulut lancang la sangat,tpi di dunia realiti aku xde la sinis mana,kalau terlebih sinis pun dengan hafeeza zawawi a.k.a acik.wahahhaa.dengan orang lain tak berapa berani kot.kadang-kdang ye kan je org cakap even dalam hati tu dah menggelupur kepanasan.

jadi,aku amatlah tidak faham jika ada orang secara membabi buta memarahi aku,dan meletakkan beban kesalahan di atas bahu aku.Orang lain buat salah,aku yang comel ni kena panggil Israel.Kang aku betul-betul jadik israel,ada aku gi bakar rumah ko.Okeh,bakar rumah ekstrem,aku nak calarkan kereta ko yang mahal tu,boleh?ataupun paling best dapat pancitkan tayar kereta ko.Perghh,nikmatnya hidup kalau dapat berbuat yang sedemikian.

Tapi aku sedar,kadang-kdang aku ni cakap je lebih,tapi sebenarnya tak buat pun,walaupun aku ada macam-macam idea kejahatan yang muncul dalam kepala otak.otak aku je selalu imaginasi lebih-lebih,padahal perbuatan itu tidak direalisasikan.lagipun,aku bukanlah jenis nk backstabbing orang lain,walaupun aku tau aku ada point nk jahanamkan hidup orang,aku takkan besarkan.The worst thing yang aku buat adalah luahkan pada orang-orang yang boleh dipercayai.Itu je.

CUMA,kelemahan terbesar aku adalah mudah percaya kat orang,dan terlalu bersangka baik dengan semua orang,dan cair dengan mulut manis panah berbisa yang last2 akan kenakan dan backstabbing aku.Kadang-kadang aku suka tercerita benda yang tak perlu,kepada orang yang tak berkaitan.sampai masa,orang tu akan memberi solusi ke arah kehancuran,atau amek benda tu sebagai point untuk jatuhkan aku.jahat betul.Aku fikir camne lah aku nak mengatasi kelemahan ni.susah betul jadik wanita jelita lagi peramah.Eh??

Aku harap esok akan memberi sinar baru dalam kehidupan.Mungkin ini hidayah untuk aku merapatkan diri kepada Allah,time susah baru nak cari tuhan,time senang ikut rentak setan.Aku pun ada buat kesalahan,dan aku rasa ada hikmahnya untuk aku tarik diri dari terjebak lebih jauh lagi.Dulu aku ignorant,abaikan nasihat kawan-kawan yang memerhati,tapi sekarang aku dah ada sebab yang kukuh untuk aku menginsafi apa yang telah terjadi.

Cantiknya perancangan Allah,yang memberiku rahmat dalam ujian.Allah tau aku kuat,jadi dugaan yang diberi juga bersesuaian dengan kemampuan aku.Terima kasih Ya Allah yang amat memahami.

p/s:baru aku ingat puasa nazar aku ada beberapa hari lagi tak setel.

3 comments:

payied yang malas nak log in...=P said...

you go girl!!
huhu....jangan sedih2 ok....
kalau sedih kol aku ok pasal aku xde kredit nak kol kau...
maklumla...penanam anngur terhormat...hahaha
take care babe....wish you luck...^_^

member noh hujan yg dh malas hapdet blog said...

btol,klo tngok cara pnulisan blog nampak ko sperti seorang wanita yg agak ganas,bila berjupa secara depan perwatakan pusing 360 darjah,cuma seperti seorang kanak2 riang hehe jgn marah wana haha

knapa post2 ko skang mcm da prob je??

lg satu mmg pon ,ko jgn percaya sngt dgn org yg nampak rapat ngan kita ni,kadang2 yg manis mulut depan kita ni la bila kt blakang lg puaka menghentam kita.

so bykkan sabar,n bolayan ja manusia mcm ni.salam Ramadhan Kareem!

hafeeza zawawi aka acik said...

wah.. taruk name aku dalam blog.. terharu aku.. setuju ngan pendapt member noh hujan tu.. walaupun ko sgtla sinis ngan aku, tp, ko tetap kanak2 riang di mate aku.. kui3. jgn stress2 k,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja