Thursday, August 20, 2009

malam ku suram,siang ku kelam

welcome home miss syazwana,the house is missing you very much!!!!!

(baca sambil buat gaya ala-ala playby bunny tergedik-gedik)

ok,sampai kampung sudah,pada hari selasa,tepat jam 12 malam...

NI first time aku balik kampung malam.reason???terlalu rindukan keindahan parit-parit bewarna nescafe disaluti rumput-rumput,ahaks..ayat mau manis kan..takde lah,sebenarnya over excited sebab order herbalife tu dah sampai rumah.....

takde motif nak menulis kali ini.....

'bling"..tiba-tiba petik jari keluar cahaya ngn bubble gambar mentol dari tak...

hari ni topik utama aku adalah "kepercayaan dan pengkhianatan"

Kadang-kadang,kita terlalu marah apabila orang mengkhianati kepercayaan yang kita berikan kepada mereka

Kita marah apabila orang tak laksanakan amanah yang kita berikan

Kita mengamuk,kita mencarut bila orang yang paling kita percaya,buat benda yang kita sangka mustahil akan berlaku

Pengalaman hidup aku mengajar kadangkala orang yang kita percaya boleh buat benda yang kita tak expect langsung..benda apa???tak payah tau sebab itu rahsia aku dan dia,dan aku dah lama maafkan dia.sorry,bukan riak,cuma parents aku tak pernah mengajar aku jadi pendendam..

Tau tak apa reaksi aku time tu???

-aku marah
-aku geram
-aku rasa macam tujuan hidup aku dah disia-siakan(ceh..hyperbola gila)
-aku rasa macam dia tu salah sorang manusia paling damn penah aku kenal

logikla kan,orang tengah marah,hati tak tenang,pastu duo setan ngan nafsu dok kipas-kipas suruh aku memaki hamun secukup rasa,menyalahkan takdir semua..macam menyesal sebab terlalu percaya

semua orang akan rasa macam tu kan???

Juga aku pernah dikhianati sorang lagi kawan,yang mendedahkan rahsia dan aib aku pada orang,dan aku tau balik benda ni dari orang lain..

time kasih kawan......

Tapi bila aku berfikir dengan minda yang lebih terbuka dan tenang,baru aku tau setiap benda dan takdir yang berlaku,allah dah sediakan hikmah di sebalik segalanya..

Kita terlalu marah apabila kepercayaan kita dikhianati,dan amanah yg kita beri,orang tak tunaikan..

Tapi..kita tak pernah sedar bahawa selama kita hidup ni dah berapa kali kita langgar amanah yang Allah beri kepada kita,juga berapa kali kita khianati kepercayaan ibu bapa kita????

Kita marah apabila orang lewat dan tak punctual dalam sesuatu event,tapi kita hanya rilex apabila kita nyaris-nyaris terlepas waktu solat

Kita mengutuk apabila orang tak ikut dress code majlis,tapi kita ikut tak dress cde yg allah tentukan pada kita?

dan apabila kepercayaan aku dikhianati,baru aku ingat,aku pernah melakukan hal yang serupa pada seserang,lama lama dulu...

Dan aku dah dapat balasannya.............

Aku pernah mengumpat mengenai aib orang,dan juga dah dapat balasannya.....

tapi aku pelik,kenapa masih juga tak insaf lagi???

ya Allah,lembutkanlah hatiku ini....

2 comments:

Dilala said...

entry yg baik utk aku jgk.

blog hopping!

salam.

Anonymous said...

huhu..same goes to me~..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja