Sunday, November 30, 2008

Mai ke utara..Part 2

Day 3

Hari ni pergi makmal keselamatan makana
n penang



nama die panjang lagi
tapi takde keja aku nak type ok

abes dakwat laptop aku..
kat sini usha-usha lab je
lab microbe,HPLC,nak detect heavy metal(
detect dangdut ngan slow rock xde ye kawan-kawan)
aflatoxin..bla..bla..bla...
tapi ade satu lab yang amat best...

cuma aku tak masuk je sebab akak tu tak offer pun..hahaha



berani masuk??kata food biotechnologist..takkan cuak beb...


Ini lab pelepasan urine a.k.a tandas..

pastu

ktorang pergi lak ke MARDI
tengok bank gene padi
kat sini korang x boleh la wat pinjaman duit
deposit ke..cek ke
even die cam bank biasa
ala..macam bank bayi la

bukan boleh pinjam bayi kat situ
die simpan gene2 padi je
mana la tau korang nak maen kawen-kawen kan padi ke
maklumlah..diri sendiri tak kawen lagi..ops..terlepa
s sudah

Sawah yang menghijau

petang tu pergi nash donat

ala2 dunkin donate versi mamak la kot
tgk gitu2 je...camne dorang buat donat sumer

pastu bro2 tu bawak kitorng gi queensbay

nampak la view penang bridge dari situ..cantik...tapi last2 cm bosan dok..yang ada kt situ just shopping mall je..hoi..kat KL berlambak la..baek aku pergi time square...lagi masyuk..ape ni..jauh-jauh pegi penang..gi shopping mall je..
shopping mall pun layan je la..aku pegi tengok movie
high school musical yang aku tak pernah termimpi nak tengok sebab rasa cam sengal sangat jer
ape boleh buat..dah tu je yang ada..k-box pun
takde..tak dapat aku meninggalkan kenangan di k-box Penang..:-(



bro2 tu lak cam sengal..ingat aku anak orang kaya ke nak shopping kt queensbay akhir-akhir sem ni..dah la takde sale sekarang..letak aku kat situ..boleh cuci mata je la...kul 8.00 baru pick kitorang..cam aku ok la boleh layan wayang..shida boleh layan game..budak-budak yang alim2??
eh..tanya dorang la..tanya aku lak..aku ni alim ke??


balik aku pun mandi dan terus tido(berapa kali e
nding of the day mau ulang benda sme??)

Day 4

hari Bermula dengan agak spoil kerana kaum2 adam itu bangkit dengan agak lewat..hoi..aku yang mandi lama giler pun boleh siap awal tw..xde sense of humour langsung(apa kaitan??)
Kitorang dibawak ke mana tah..pegi makan2..

tapi nk tunggu nak bas balik lama gler..menciiii.....
ade ke patut dorng pegi beramai2 ke pasar minggu kat situ..hoi!!kat nilai takde kah???tapi dalam geram+bengang tu sempat pulak aku carik cd...hasilnya cd wanted berjaya dibeli...

Plan mandi kt batu ferringi terpaksa dibatalkan kerana keshopingan bro2 itu..tapi die bawak kitorng gi komtar..hmm..xde ape2 pun kat
situ..bosan je..jangan marah ye Penangese ke Penangian(mne 1 yang betul arr)

sempat gak la aku borong t-shirt ngn key-chain kt bazar dekat2 situ..untuk mak ngn adik2 le katakan...ciri-ciri anak gadis yang baek..ahaks...

Petang tu pergi doping center kat USM..tau tak doping tu ape??kira cam tempat test dadah dalam urine atlit la...de jugak tempat cek melamine...untuk cek newborn genetic disease....sila lawat sendiri untuk melihatnya....

pukul 5.00 p.m baru gerak balik USIM...akhirnya pukul 12.00 pm baru la sampai

sekian saja journey saya buat kali ini..untuk mengetahui lagi journey2 akan datang sila support tambang atau buat kertas kerja lawatan bagi budak2 biotech USIM

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja