Saturday, November 01, 2008

ape ade ngan kasut


kasut baru
Semalam,sandal aku yang dah pakai selama setahun telah memutuskan dirinya
Beliau memang kejam kerana berani putus mse aku kat aras 3
so terkedek-kedek la aku mengheret beliau untuk mengejar bas yang agak kejam sebab hantar boyz gi sutera dulu

seinat aku ini la sandal@kasut@alas kaki yang paling lama penah aku gune
mungkin reka bentuk beliau yang agak hodok berbanding sandal2 yang laen
tapi beliau memnag hebat dan tahan lme

kadang-kadang aku terpikir...hidup ni macam kasut..sebab ape aku cakap camtu

1>kadang-kadang kita tengok kasut kat kedai tu cantik,tapi menyeksa diri cz tumit tinggi terlampau,tapi kita nak pakai n beli gak supaya nampak best
sama gak macam jalan hidup ni
kadang-kadang kita dah tau pilihan kita ni bakal menyeksa diri
tapi kita nak lalui gak cz nampak glemer n best aje

2>kadang-kadang bila kasut dah nampak tanda-tanda nazak..
ada orang still boleh gam kasut dulu ke
hantar kat cobbler ke
tapi de certain orang tumit tercabut dah campak dalam tong sampah
means dalam hidup ni kadang-kadang ada yang cepat putus asa dengan kehidupan
ada yang repair- ngn usaha sikit-sikit
ada yang totally change gaya hidup diorang
dan ada yang slambe sabar je pakai heret kasut dah berlubang-lubang

3.selalu dengar pepatah(tak ingat mana kutip)
if salah correct me.
cuba try berada dalam kasut seseorang,lebih kurang gitu la maksudnye
kadang-kadang kita nampak orang tu jalan cover-cover
terus label die macam-macam
padahal kita tak tau tumit kasut dia tercabut ke,kasut die dah sempit ke,ape ke
same la macam dalam kehidupan seharian
kita senang-senang nak mengutuk orang even kita tak tau apa yang berlaku sebenarnya

4.kasut boleh berbau busuk dan kotor lagi cepat rosak jika tak dijaga dengan baik
same la macam kehidupan kita
(perlu hurai lagi ke...lu pikir sendiri la beb..)

5.ade orang suka suaikan kasut ngn keadaan
ada orang yang bantai pakai selipar tandas gi dinner
so..macam jugak kehidupan
ada orang suka beradaptasi
ada yang suka bawak style sendiri even kat mana die berada
ada orang yang hipokrit
etc,pinjam kasut orang lain sebab nak nampak glemer

hehehe..juz ulasan-ulasan ringkas dari pemerhatian aku sehari-harian...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja