Saturday, November 01, 2008

Miang nak berblog



2nd post for today,hari sabtu 1st november 2008
2 hari before final exam 3/11/2008
ngehehehe..ape signifikannye benda2 tu???
the significance is aku ni pemalas nak study even exam dah kat pangkal leher
tinggal nak naek mata je
ngehehehe...
tapi faktor utama adalah untuk mengujakan acik,member aku tu
syok sangat tengok blog orang laen
n memuji2 blog dorang
lupa nak puji member sendiri(padahal aku yang malu nak tunjuk blog sendiri yang dah bersawang ni)
maka aku yang best ni tak mau kalah la jawabnya(read:jeles)
so,ape sebabnye orang menulis blog ni.hasil kajian aku selama jadik anonymous reader kt blog2 orang mendapati:

1.nak share kehidupan dorang

ni species yang suka wat karangan mcam keluarga saya,lawatan ke pulau pangkor,etc..
tapi dah abes UPSR,so tak tau nak publish mana..species2 ni biasenya dapat A dalam penulisan UPSR

2.nak tunjuk best

ni kategori aku masa mula2 tulis blog..tengok nama blog pun dah tau maa..
rasa macam best pulak sebab member2 laen xde blog
or..nak tunjuk keteraran dalam aktiviti yang dilakukan(read:aku boleh buat apa yang korang x boleh buat)

3.Berkongsi pandangan n idea

golongan yang pemalu atau segan nak keluarkan pendapat time meeting,or yang malas nak gaduh2 di dunia realiti..kadang2 isu radikal pun boleh join gak..mungkin nak berdakwah secara maya(insaf beb)..atau nak berkongsi pendapat tapi tak tau nak salurkan ke mana.almaklumlah..indis kind of world of kipas and bodek,and looks and money..kalau ko takde x-factor(read:aura),orang tak pandang idea2 bernas ko..

4.Golongan bosan

dah xde keja laen..ngehehe..atau ada tapi wat2 macam xde(haa..ini kategori aku sekarang pas dapat nasihat dari acik)..blog ni boleh mengubat kebosanan..hehehe

5.Golongan simpan dalam

As long as your identity tak kantoi,atau kantoi tapi orang tak kesah
ko bebas nak carut-carut orang yang ko meluat@menyampah..simpan dalam beb..
kat realiti mau kena ISA(opss..lupa blogger pun leh kena ISA sekarang..nuahahaha)

6.golongan promote

Tak kisah la..maybe promote bisnes ke..promote fakulti atau tempat kerja ke..
at least promote diri pun boleh masuk gak kot
hehehe

so..golongan manakah anda???atau ade kategori lain yang aku tak tertulis??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja