Wednesday, October 28, 2009

Skema is Sexy

Aku bukan orang skema. Tapi tak bermakna aku rebel giler langgar semua peraturan. Cuma kadang-kadang malas nak ikut peraturan a.k.a skema..Owh,skema itu bunyinya teruk bukan.Atau bagi guru-guru dulu skema adalah perbuatan mulia.DAri mana datangnya skema: Mungkin dari perkataan skema jawapan.iaitu jawapan yang betul-betul bulat-bulat. Jadi perkataan skema mungkin bermaksud ikut bulat-bulat apa yang tertulis dalam buku peraturan sekolah..hohoho

Tapi setelah beberapa kurun hidup,kadang-kadang aku terasa aku ni agak skema,iaitu skema tanpa disedari.whatsoever

contoh: aku adalah peminum air kosong tegar.Kira skema gila minum 2-3 liter sehari.kalau tak minum baca dosa besar gila arr.tapi aku akur sebagai pelajar usim, kita tak boleh membawa air minuman ke dalam library.JAdi aku tak bawak la air aku tu.tapi tadi..

aku nampak Aina dan Atthiah bawak botol air besar gila gaban dalam libray..aku tegur la,
"weh korang,gila berani bawak minuman masuk library"
dorang,"laa...ramai la buat camtu.tengok sana..tengok tu"

OHMAIGOD SIAP BAWAK NUGET AIR SIRAP WTFGKROAEHDU...

Pastu tengok budak-budak ni pakai t-shirt je masuk library..
Laa,aku ingat masuk library USIM kena pakai formal...

WTDJSDHEU sekali lagi

Pastu kalau masuk kereta,aku perasan gak.aku tak pernah tak pakai seat belt even drive dari hostel ke MSA deen.gila pemalas nak gi MSA DEEN siap drive..hohoho...KElakar gila...

HAri tu kena sound gak dengan budak-budak ni.dorang tanya kenapa aku gi toilet jauh,tak gi toilet dekat je.AKu dengan skemanya jawab,"eh,mana boleh.tu toilet staff"
Even ketika itu adalah pukul 9 malam,di mana takde staf berkeliaran lagi

kira konklusinya di sini:aku tak berniat skema sangat,cuma kadang-kadang tu dah terbiasa ataupun pickup lambat.
Kanak-kanak sungguh

P/s:kenapa la dulu cikgu tak lantik aku jadik pengawas atau ketua pelajar,punya la skema gaban

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja