Saturday, May 07, 2011

dilema yang bukan buah delima

Sekarang ini aku berasa amat tertekan kerana Atozku yang comel telah dilanda kerosakan di bahagian enjin.Mungkin akibat aku rajin melanggar lopak-lopak air bertakung di permukaan jalan,lantas menyebabkan kerosakan.

Payah wehh!!!Esok aku nak balik Kajang.camne ni???sekarang aku ada 2 options:

1.Pinjam kereta Vitara mak aku.Malangnya vitara adalah manual.Masalahnya sekarang,aku ni dah setahun tak drive manual.Last after Wira aku accident dulu,adalah sebulan aku drive manual.Masalahnya apabila tak biasa adalah,aku selalu je mati enjin kat trafic light.Tapi after 1 week ok dah aku drive bawak gi keja.
CUma,perbezaan situasi tahun lepas dan tahun ni adalah,tahun lepas,aku pergi opis cuma 45 minit je.Well,aku berhati-hati gilos drive manual camtu.Adalah dalam 60 km/j.Manakala,dalam kes ni,aku nak bawak gi kajang,di mana jaraknya dengan Batu Pahat sudah membolehkan aku untuk solat Jamak Qasar.Cuma,bila kat Kajang,jarak dari rumah nak gi tempat kerja adalah tidak sampai 5 minit.Jalan ke tempat kerja takde sesak-sesak.Cuma nak gerak dari BP-Kajang,dan kajang-BP tu cam cuak sikit.Cuma aku plan,nak masuk highway la bagi memudahkan perjalanan.
NI sapa-sapa pernah ada pengalaman tukar drive auto-->manual untuk long distance bagitau k.

2.Besok balik naik public transport,dalam seminggu ni pegi keja tumpang housmate merangkap opismate.Tapi masalahnya,waktu keja dorang 7.30-4.30,dan aku 8-5.Kadang-kadang dorang balik lambat,aku balik cepat,and vice versa.nak jalan kaki?tak la jauh mana nak gi balik opis,cuma aku takut la kalau balik malam,kawasan tu bersepah negro.

Ada dua pilihan,macamana ek.Jangan suruh aku solat Istikharah sekarang.aku tak boleh.Ke boleh ke korang tolong solat istikharahkan untuk aku??Wahaahha

4 comments:

Najihah Kaspin said...

naik bas je la...mcm seram je dengar ko nk bwk manual...hihihi

aku mozu said...

Sebenarnya perbezaan auto ngan manual cume gear and clutch ajer.. (betol ke sy eja).. jadi masalahnyer tak besar maner. Yakin boleh ler wana. Awk ni kan gadis bersemangat waja cume kereta jer bkn waja.

Sebab tu dari dulu sy pesan kat student, nak masuk lab jgn lupe bawa manual. Supaya tak jadi cam ni la... Skg bile dah kena bawa manual, dah masalah. Saper susah... awk jugak!

mas said...

sempat lagik la nk promote lab manual..haha

Sayer Best said...

haha..cik zul memang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja