Tuesday, May 10, 2011

Day 1:About me

day one : 10 things about me
day two : 10 things I love
day three : 10 things I hate
day four : 10 things I want to say to one person
day five : 1o wishes
day six : 10 items I can’t live without
day seven : 10 important people
day eight : 10 of my favourite songs
day nine : 10 ways to win my heart
day ten : 10 final words

Oleh kerana sekarang kehidupan agak tidak membestkan,maka terpaksalah beta hapdet mengarut yang tidak menjana perkembangan minda kanak-kanak tidak seperti kanak-kanak yang mengambil susu yang mengandungi DHA dan taurina.Dalam bahasa ringkas,aku takde idea.Boleh???
(kira OK hape dari aku buat tutorial lilit tudung bawal,maklumlah kalau buat tutorial lilit shawal nanti,hilang glemer si Hana Tajima tu.wahahaha)

Day 1:10 things about me

1.Plain Jane.Simple life.Hanya menyewa bilik dengan harga RM 100 saja sebulan.Memandu kereta Atoz second hand.Membawa laptop ke opis dengan menggunakan bag KMNS yang dirembat dari adik aku.Menggunakan payung free Maxis untuk melindungi  diri dari terik matahari dan menulis menggunakan pen free jabatan sahaja.Simple bukan??

2.Anak sulung dari lima beradik.Bagaimanapun,aku yang paling pendek sekali.Actually dalam adik beradik aku,ketinggian adalah berkadar songsang dengan turutan kelahiran,which means adik aku yang last adalah yang paling tinggi,dan aku anak sulung adalah yang paling rendah.By the way,Syazwan excluded,sebab last dia paling tahun 2008,Syukur masih belum baligh dan pendek lagi.Nanti aku update kalau syazwan balik sini.

3.Bekerja sebagai hamba kerajaan(literally translated from Government Servant).Luckily dalam bidang yang berkaitan,cuma tak jumpa makmal lak.Aduhai,mereka tak tahu ke aku ni pencinta bakteria sejati.Mengadap microbe tu lebih membahagiakan dari menatap wajah manusia-manusia jengkel ko tahu?Ceh ceh demand pulak ko nak lab kan..Bersyukur la apa yang ada.

4.Kadang-kadang terasa macam seekor sesumpah.Macam hipokrit pun ada kadang-kadang.Eh,ada ke orang hipokrit mengaku hipokrit.Ke itu juga adalah pengakuan hipokrit?Kat opis aku macam pendiam dan terpaksa bermuka bengis dan menundukkan pandangan.Bila kat luar,Wah!!!!Terkeluar semua tanduk ko!Siap dengan ekor sekali!!!Bukan,aku terpaksa menyesuaikan diri dengan keadaan.Posisi aku sekarang tidak membolehkan aku berkelakuan keanak-anakkan,kalau tak jatuh martabat dan reputasi.Tak boleh wat slamber gi keja pakai kasut Crocs pastu letak binatang hape tah hiasan kat kasut tu.Aku ada yang Hello kitty,tapi ilang dah masa nak pindah ke Shah Alam.

5.Suka bermonolog.tapi tidak suka berAtilia.Wahahaha.Kekanda adinda kot.Kadang-kadang aku suka bercakap sorang-sorang.lebih-lebih lagi time nak buat keputusan.

6.Suka menyanyi walaupun suara tahap panggil banjir.Dalam kereta masa jem adalah waktu karaoke paling indah sekali.Siap amek botol air mineral lagi buat mic.

7.Bakal berusia 23 tahun pada SABTU depan.Hadiah boleh dikirim secara pos laju,atau pos ekspress.Secara online pun takpe.CAranya,korang pergi mana-mana online shop,beli,bayar,dan alamatkan ke rumah aku.Senang bukan?

8.Menulis adalah satu terapi.Menconteng juga.

9.Clumsy,careless,but sometimes extra cautious.Depends.

10.Currently experiencing Quarter-Life crisis.Apa ko ingat ada mid life crisis je ke??Quarter-life pun ada jugak tau.Nak tahu lebih lanjut boleh gi sini--->Quarter-life Crisis

Tapi,oleh sebab aku baik sikit hari ni,aku nak list jugak sikit-sikit characteristics quarter-life crisis ni,dan keberadaannya dalam diri aku:

  • confronting one's own mortality-->Tak pernah.Tak puas lagi hidup
  • insecurity concerning ability to love oneself, let alone another person-->Ya,kadang-kadang aku rasa diri sendiri suck
  • insecurity regarding present accomplishments-->Betul,tak puas hati lagi dengan apa yang ada sekarang
  • re-evaluation of close interpersonal relationships-->ni takde
  • lack of friendships or romantic relationships, sexual frustration, and involuntary celibacy-->Tak pernah buat sex,jadik tak tau frust ke tak.Wahaha.
  • disappointment with one's job-->Haah.Aku nak jadik Pengarah Kesihatan Malaysia,boleh?
  • nostalgia for university, college, high school, middle school or elementary school life-->Yup,sila baca blog aku.Berapa banyak la segmen imbas kembali
  • tendency to hold stronger opinions-->Ada la jugak kadang-kadang
  • boredom with social interactions-->KAt opis ada la sikit-sikit
  • loss of closeness to high school and college friends-->Takde la pulak.Sekarang kan ada Facebook
  • financially-rooted stress (overwhelming college loans, unexpectedly high cost of living)-->Alhamdulillah takde hutang pinjaman pelajaran.Terima kasih kerajaan Malaysia yang sudi menaja saya.Bagaimanapun,ini bukan satu jaminan saya akan mengundi BN.Eh,kontroversi tak kenyataan ni??Wahahaha.
  • loneliness, depression and suicidal tendencies--->Takde lak.Kalau lonely aku main cityville.setel
  • desire to have children-->Erkk..Malu nak cakap.Wahaha(Sambil blushing blushing sikit-sikit)
  • a sense that others are doing better than oneself-->Aah.aku kan kuat jeles.So,perasaan ni ada.
  • frustration with social skills-->NI takde
KOrang camne pulak?Ada lalui mid-life crisis ni tak??

Kalau rajin,boleh la korang buat bendalah ni.Aku tengok blog sorang-sorang berabuk dah.Mana tau,benda ni boleh menyapu sikit sawang-sawang korang.

1 comment:

amir baim said...

beg kmns shahir kaler merah..yang tu ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja