Friday, December 10, 2010

bertemu dan diduga adat manusia biasa-II

Hari ni aku kena interview lagi.kemain lewat aku baru dapat tau.Ko bayang,interbiu hari khamis.Ko bru dapat tau hari Isnin,sempena Maal Hijrah..hahahha.

so,aku memang tak buat preparation hapa kejadah.Malahan aku dah ada plan untuk run experiment dari hari Rabu-sabtu.Pulak tu,experiment tu melibatkan fermentation pulak,makan masa 24 jam okeh..fuh...
Tapi selepas menyusun-nyusun schedule itu,maka sempatlah aku menghadiri interview tu.jangan tanya macamana,aku memang power root saya boleh jadi jutawan.Hahaha

Tapi interview ni memang aku almost unprepared,tak baca langsung sejarah pasal pihak yg menginterview tu,dah la malam tadi aku stay lab sampai pukul 10 malam.Kira tak ready apa-apa.

Tapi takpe,sebab interview kat USIM je,so takdelah kech-kecoh nak carik jalan ke,baca pasal USIM ke.dalam kepala kot.USIM PATUT BANGGA DENGAN AKU!!!hatta kalau dia tanya Pak cik bas mana paling cool dan smart,aku boleh jawb kot.Hahahha.

Tapi dia tak tanya pun..sedih2...

Aku gerak dari Serdang pukul 8.10 gitu la.Ngam-ngam dari lab,setup apa yang patut.Pastu drive straight je gi USIM.dah la skit perut je dalam perjalanan tu.Oleh kerana tak tahan,sampai-sampai aku terus je tumpang toilet kat guard nak masuk USIM tu.gila tak malu...Hahahha.

sampai-sampai je terus gi canseloti,tingkat 2.siap sesat-sesat lagi.Maklumlah,sepanjang kat USIm,kalau aku gi canselori tu,juz cuma nak bayar yuran je.aku bukan makhluk penting dan bersenggol-senggolan beramah mesra dengan pendaftar,TNC juga pak guard dan mak guard.Last-last jumpa jugak tempat yang dituju,dalam tu dah ada ramai orang.scan-scan makhluk2 yg berada dalam tu,oh nasib baik ada Hanan.maka aku bermesra-mesralah dengan Hanan sepanjang waktu itu.

keseluruhan yang diinterbiu ada 21 orang,masuk bilik serentak 3 orang.Dipendekkan cerita,aku masuk la bilik interbiu tu.Ada 4 orang panel:

1.TNC aku(aku tak ingat dia TNC bhgian apa)
2.Prof fakulti aku,tapi bukan bidang aku
3.Dekan Fakulti lain
4.Penolong pendaftar

Aku masuk dalam bilik tu bertiga,2 orang lagi budak Math from UTM.Oleh sebab prof fakulti aku itu adalah prof dalam bidang math,maka aku takdelah ditanya sangat.Takde orang biotech kot dalam tu.
Tapi paling tak boleh blah,soalan TNCpada aku:

1.Awak dulu product development yang buat Yogurt drink kan??

Erkkk..TNC ingat rupanya.Mesti aku kelihatan hot dan berkaliber semasa mempromot yogurt drink aku yang menang no 3 time tu..Tak sia-sia aku speaking grammar berterabur..owh..terharu

2.Dulu amek subject bakeri teknologi kan,pandai buat kek tak ni?Masa raya ada buat tak?

3.Asal batu pahat kan?Makanan apa yg glemer dekat Batu Pahat?

aku jawb la nasi Beriani.jap lagi dia tanya apa beza Beriani dengan Beriani Gam kan.aku cakap la aku x pandai differentiate sebab aku tak suka makanan spicy sangat.Jap lagi dia tanya,"awak bukan melayu ke"hahaha

4.Dia tanya apa aku buat sekarang?Projek apa?Apa signifikan projek tu pada USIM

5.Boleh tak suaikan diri kat tempat baru?Ada masalah tak?

6.Kenapa pilih sambung belajar kat tempat lain,tak pilih USIM?

Aku ckp la nak move from comfort zone..hahaha..

7.Aku tak ingat dah,tapi banyak borak2 je kot.Interview ni aku tak rasa nervous lak.Walaupun tak well-prepared.

Keseluruhan interview OK je ..tapi kepala aku cam berat sikit sebab malam tu aku wat lab sampai pukul 10 lebih sikit.dan pagi tu pun aku dari lab,dan after interview pun aku lepak lab dari pukul 9 p.m sampai 6 a.m.balik jap,pergi lab balik pukul 9 a.m dan petang ni sampai la pukul 7 p.m aku melepak lab.

Dulu aku rasa lepak lab overnight sangan Coolio(cool+stylo) bajet-bajet saintis sebenar la.Sekarang aku rasa extired(exhausted+tired)..hahaha..

OK,Aku mahu sambung buat lab pulak arr..Malam ni aku nak tido puas-puas,nak kumpul tenaga nak merayap esok..hahahha

salam.adiossss

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja