Thursday, December 02, 2010

Login Blog dan dapat RM 100

Anda pernah tengok iklan berbentuk begitu di Facebook?alah.mendalah infinity downline tu la.jangan tak tau,dengan blog jugak anda boleh menjana pendapatan,bukan setakat seratus malahan seribu,sepuluh ribu,ribu-ribu lemon..Boleh,siapa kata tak boleh.

Inspirasi entry:Nufnang



Aku hari tu saja-saja je la blogwalking kan ke blog-blog hebat seantero alam maya.Tapi biasa blogwalking aku ni senyap-senyap jer.amat-amat lah jarang aku ni mengomen ke,memfollow ke,apatah lagi memaksa orang menjadi follower.

Aku tersinggah la satu blog tu,dia macam gembira gila dapat Buffered earning buat first time.Aku pikir,kejadah apakah beliau gembira melampau-lampau sebab dapat Buffered earning,kalau dapat makan buffet free ke memang patut la beliau gumbira bersuka ria.setelah aku membaca entri beliau itu,barulah aku faham kenapa beliau suka benar dengan Buffered earning.Boleh bikin duit beb!!!!

Oleh kerana aku ni cemburu buta,maka aku pun cek lah akaun Nuffnang aku yang hanya dibuka 2 3 bulan sekali kemudian hampa kerana duit tak bertambah lantas merajuk lalu melarikan diri dari beliau untuk tempoh yang panjang.jap lagi:



eeh..mak dapat 2 Buffered earning la you all..suka suka

Okeh..sebelum aku teroverexcited ni..mari aku menerangkan point-point yang berkaitan.

1.Apakah Nufnang itu?

Nuffnang adalah sebuah agensi pengiklanan.Fungsinya adalah penghubung antara company dan blogger.Kiranya company akan meminta Nuffnang meletakkan iklan di blog-blog yang mendaftar di Nuffnang

Selain Nuffnang,ada jugak agensi pengiklanan lain,tapi aku tak tau sgt kot bendalah tu.Tapi kalau nak tau pasal Nuffnang ni.Boleh jenguk blog dia kat

http://www.nuffnang.com.my/

2.macam mana boleh dapat duit pulak.Setakat tayang2 iklan kat blog.baik aku tayang muka cun aku

Iklan yang ditayangkan ada dua bentuk:

2.1:CPC(Cost Per CLick)

Ni yang dorang kecoh-kecoh

"I Kiss your ads,you kiss mine")

aku yang punya la batak kekampungan ni,sebelum ni asyik

eh..apa ni main kiss-kiss secara rambang,pergi blog orang mintak kiss..eee..gejala sosial betul

Rupanya maksud dia adalah beliau menyuruh kita mengklik dekat iklan tu,sebab dia dah klikkan kita punya(Benda ini adalah salah di sisi Nuffnang ye adik-adik,akak-akak,abang-abang)

Iklan CPC ni jana sikit-sikit la dalam belas-belas sen gitu je kot).Iklan tu juga akan disiarkan di blog kita sampai lah diorang dah capai target klik.kira macam advertisor tu target ada 30,000 pengklik(dari semua blog2..bukan blog kita je tau),dan dah capai target.Maka iklan tu tak disiarkan lagi dah.
Kira kalau kempen tu berjalan,tapi takde orang klik kita,mean yillek la hasilnya..zero fulusss

2.2 CPM(cost per impression)

Ni yang dok sibuk2 Buffered earning ni.Yang ni dah tak payah nak sibuk2 kiss my ads,la kiss your ads la.Ni bergantung kepada berapa ramai visitor yang masuk dalam blog kau setiap hari.Makin banyak visitor,makin banyak la earning yang kau dapat.

orang kata la(tah aku tak pernah amek pot pun sebelum ni),amatlah sukar untuk mendapat buffered earning.dan tempoh untuk buffered earning ni biasa adalah dalam seminggu je kot.

Bukan semua blog boleh dapat buffered earning
(itu boleh tanya dengan Encik Nuffnang sendiri ya)


Oh ya,kelebihan buffered earning yang lain pula ialah.kalau ada la makhluk2 bermurah hati nak klik jugak kat iklan tu,maka pemilik blog akan mendapat bonus CTR(clik thru'ratio) iaitu 0.2% dari Buffered earning tu.Kalau konon la Buffered korang RM1,dapat lagi 20 sen.Ada best bukan?????

Jadi,bila buffered ni dah tamat tempoh.maka nilai buffered tu akan ditambah dengan bonus,maka jadilah ia metered earning.Sila lihat contoh dibawah:


Ni korang punya pasal la ni tak nak jenguk blog aku..huuu

3.Macam mana dia bagi duit tu nanti

Korang kena dapat koman-koman RM50 baru boleh cash out.So jangan berangan-angan sangat,melainkan entri ko best(lelaki) atau muka kau cun,cute dan comel (perempuan).Detail aku tak tau,sebab tak pernah cash out.dah dapat cash out nanti aku hapdet la.tapi rasa dia mintak no akaun kot.tapi ramai bloggers dah dapat bendalah ni

4.Macam best je.aku nak jugak!!!!

senang je.Ko gi kat
http://www.nuffnang.com.my

1.Sign Up,dan dia akan tanya detail.biasa la tu
2.Ikut je arahan,then dia akan bagi ko code,copy dan paste dalam blog
3.baca la web dia tu..apa ko ingat aku jurucakap Nuffnang..hahahaha
4.Mulakan lah menjana pendapatan anda dari blogging!!!

5.Ko dah kaya ke hasil dari blogging ni?

Belum lagi.Aku bukan lelaki kreatif atau wanita cun/comel/cute(rujuk point 4)
Jadi jangan mintak aku belanja.

6.Apa hukum menyertai Nuffnang ni?tak syubhah ke?

Menurut apa yang aku baca dari blog Ustaz Nor Amin

Hukumnya adalah Harus dengan syarat:

1.jangan menyiarkan iklan yang berunsur haram(arak etc.).Ini boleh kita pilih semasa mendaftar Nuffnang.Unclick dekat ruangan allow ke tak iklan arak tu.

2.Mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan antara pihak syarikat dan blogger.
Aku pernah bebel pasal ni.Rajin-rajin la belek entri ini.

So sebarang komen-komen berbentuk:

"Bantu aku nak kaya please.Klik la iklan ni"
"Help me with one klik"
termasuklah kiss ads bagai tu

adalah salah sama sekali.Hasil pendapatan tidak dijamin kesuciannya.

So apa lagi...cepat-cepat la daftar Nuffnang beramai-ramia!!!

1 comment:

Anonymous said...

Benar-benar posting blog informatif di sini teman saya. Aku hanya ingin memberikan komentar & mengatakan terus bekerja dengan kualitas. Saya sudah bookmark blog Anda hanya sekarang dan aku akan kembali untuk membaca lebih lanjut di masa depan teman saya! Juga baik dipilih warna pada tema itu berjalan lancar dengan blog menurut pendapat sederhana saya:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja