Friday, December 31, 2010

I know what you did last ,eh silap,THIS year(part 2)

Peh..lagi berapa minit nak New Year,mari kita sambung part kedua

Julai

Aku menamatkan tempoh pengangguranku yang sementara di rumah,dan mendaftar sebagai pelajar master di universiti Putra Malaysia,Serdang.
Dunia baru,cabaran baru,dan segalanya baru.Time buat master ni dah takde kelas sangat,so amatlah kurang rakan sebaya ya.Tapi,Alhamdulillah boleh je survive sehingga hari ni,dah nak masuk sem dua dah pun.

Kat sini aku jadik macam kanak-kanak kecik time form one,tiap-tiap minggu nak balik rumah.Bezanya masa form one aku takde ekreta,so tak boleh balik sesuka hati.Sekarang dah ada kereta,apa lagi.tiap-tiap minggu kalau boleh nak balik.Perangai aku yang sakit rumah a.k.a homesick aku ada tulis kat entri ini:


Ogos

Puasa pertama di UPM,merangkap puasa pertama di rumah sewa.Nama je duduk rumah sewa,tapi malas masak.Rajin je carik makanan kat Bazar Ramadhan,atau makan secara free kat masjid.hahaha.Nak tau kat mana aku carik makan masa bulan puasa,boleh baca entri ini-->Jalan-Jalan Cari Makan

Nasib baik time ni kawan-kawan aku dari USIM datang untuk mengambil jubah konvo.So,kurang sikit bosan aku kat Serdang.Oleh kerana aku dah mahir selok belok Putrajaya(tempat kami konvo),maka aku bertindak sebagai pemandu pelancong,tunjuk mana Masjid Besi,mana PICC.


September

Raya,tapi raya tahun ni takdenya eksaited.Biasa-biasa je aku duduk kampung kutip duit raya.wahahah.Tapi tak banyak pun,sebab aku tak rajin zirah rumah orang,makan biskut raya sekeping dua,lantas buat muka saya-harap-mak-cik-faham-saya-takkan-blah-selagi-tak-dapat-duit-raya.

Bulan ni aku konvo,tapi aku pelik,kenapa aku takde tulis entri pasal konvo,sedangkan itu event yang sepatutnya aku eksaited,sebelum aku kawen.Pelik gila.Ke terlebih eksaited sampai terlupa nak tulis.Ini baru konvo,entah-entah masa kawen nanti,aku eksaited sampai lupa nak jenguk blog pulak.Haha.Oleh sebab takde entri,meh tengok sekeping dua gambar aku konvo:




Oktober


Menjalani hidup seperti biasa,bangun,tido,buat lab work tapi tak dapat result best,dan sebagainya.Tapi untuk mengisi masa lapang,dan menambah pengetahuan sebagai seorang wanita,maka aku ada menghadiri kelas membuat coklat.Cerita lebih lanjut boleh anda baca di entri ini dan gambar di sini.


November

Bulan ini aku mengharungi sebuah benda yang penting dalam kehidupan manusia pasca tamat pengajian,iaitu temuduga SPA.Suruhanjaya Perkhidmatan Awam la,bukan interview jadik pekerja Spa buat facial,mandi rempah,sauna bagai.Aku dah tulis entri pasal ni.Nak baca boleh jengok kat sini


Disember


Bulan paling tensen,sekaligus menghasilkan entri paling banyak.Masih tensen sebab progress lab masih tidak bagus.oh,kasihan.Tapi sekarang macam dah nak OK je result.Doakan je lah.

Dalam ketidaktentuan perasaan ini,aku sempat juga menghadiri interview sebagai Fellow Siswazah USIM,dan lulus pulak tu.hahahaha.Alhamdulillah...Rezeki Allah nak bagi hujung-hujung tahun ini.Nak tahu lebih lanjut pasal bendalah tu.Aku dah tulis kat entri-entri berikut:



Okeh..sekian sudah recap 2010.peh panjang gila ko recap,atau sebenarnya,aku nak list entri pilihan@significant pada aku dalam 2010 ni.Hahaha...

Selamat tinggal 2010,selamat datang 2011

(eh..aku baru teringat,dekat list booking Incubator Shaker kat Lab Biotech,aku tulis tarikh booking 4-7/1/2010 laaaa.Abes weii abes,karang ada je yang rampas shaker aku tu atas alasan sudah lepas tarikh.Tidakkkkk)

P/s:Azam baru hanya akan ditulis selepas tahun baru,sekian,terima kasih

Kredit Imej:Facebook rakan-rakan.Aku kan kedekut nak keluar duit beli Kamera canggih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja