Tuesday, December 21, 2010

Entri macam pendek tapi keji

Tak payah la leave mesej kat shoutbox aku

"Datang singgah kat sini"
"jalan-jalan tengok sini"
"Blogwalking here"

Sebab aku takkan tengok blog ko pun..wahahaha..Tengok tu tengok la.Kalau best len kali datang lagi.Tapi kalau sama tahap je dengan blog aku,yang bosan lagi membosankan,sekali tu je la aku datang.Jadi tak perlu la buang masa datang blog aku sebab nak naikkan trafik sampai ribu ribu sehari,gi blog orang lain,promote link kat situ,untung-untung dorang jenguk dan follow.Hahaha.

Aku selalu jugak baca pasal blogger sombong,tak datang lawat balik blog orang.dan macam pasal "kenapa blog anda tidak popular".Out of 10 sebab dia bagi,biasa 8 kena kat aku macam tak rajin blogwalking,tulis entri tak best,tak rajin visit balik.Ya,blog saya tidak popular,dan saya suka ia tidak popular.Senang nak tulis apa-apa benda yang aku suka.Aku blogging pun bukan niat nak kejar trafik ke,kejar Nuffnang ke,apatah lagi nak popular.Kalau sebab nak glemer,dah lme aku berenti menulis,sebab dah 3 tahun aku menulis,tapi masih tak glemer,so what??Aku menulis for my own satisfaction,sebab aku suka.

Aku ni jenis kuat la jugak memikir,tapi bukan intelek,lebih kepada merapu punya idea yang gila-gila.Kadang-kadang bila idea dah ada,aku rajin nk expand pulak.kadang-kadang sampai tak boleh tido sebab teringat-ingat,terbayang-bayang.Dan aku pernah diberi nasihat oleh someone,tak payah nak pikir mendalam-dalam sangat.Buat apa yg ada kat depan dengan bersungguh-sungguh.Tu pasal certain parts and events,aku rajin luah kat blog.Apetah lagi klu ada orang respon kat idea-idea aku yg merepek tu,pengalaman yg aku lalui,aku sangat-sangat seronok.Kadang-kadang bila aku ada permasalahan,dan readers bagi suggestion,aku happy betul.

tapi aku memilih jugak la,tak semua benda sesuai nak luah kat blog,opss blog public.Certain masalah,bukan masalah kadang-kadang,tapi you know,kebahagiaan ke,kegembiraan ke,tak sesuai nak kongsi kat public.So,aku pun wujudkan la blog private.kat situ aku nak tulis apa-apa,nak memaki hamun lebih2 ke,eh takde la maki hamun,aku kan sopan,wahahaha.Maksudnya,benda yg tak suitable dishare untuk public,aku tulis dkt blog private.Sebab aku rse agak selamat la,melainkan ada org hack.wahahaha.Sbb tulis kt diari pn skrng tak selamat.karang mak aku bce lak.wahahaha

Aku memang suka menulis.Tu matlamat aku blogging.Aku ada diari since aku darjah 2,tahu?dan diari tu a bit more like my blog nowadays.Aku cerita idea-idea aku,kegiatan harian aku.sampai form 1 aku tulis diari.Tapi kat skolah menengah aku stop.Sebab pengawas senior-senior aku mse tu busy body.diari pun nak tengok mse spot check,so luahan-luahan hati aku tulis kt kertas-kertas berasingan.Satu tulis blakang note sains,satu luahkan kt buku ulangkaji sejarah.Tu pun ada jugak budak laki terjumpa,dan buat bahan,apa ke hal ko selongkar meja aku?Terjumpa notes aku kutuk ko tau lak bising.hahahaha.

Blogging untuk tambah kawan?Bukan matlamat utama kot.Tapi kalau ada yang nak berkawan,aku suka je.Tapi tengok org jugak la kot.sebab jenis aku,aku kurang percaya sikit dengan kenalan alam maya.Perempuan OK lagi nak dibuat kawan,tapi bukan lelaki.AKu kurang sikit nak kawan dengan orang yg kenal lalu Facebook ke,blog ke,malahan SMS sekalipun.Try hantar mesej nak berkenalan dengan aku lalu SMS.Memang tak berapa nak layan.jarang aku nak berkenalan dengan orang lalu sms.kalau ada pun,aku pastikan aku dan org tu ada mutual friend yang betul2 aku kenal.Sapa yg boleh berkawan dgn aku,kenal melalui sms je boleh rapat,dia patut berasa bahagia sekarang..wahaha..

Eh,tadi kata nak tulis pendek.jap lagi panjang pulak.takpela,panjang ke pendek ke,tetap keji.babaii

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers-Yang ikhlas sahaja